“Who’s this? The Sorcerers? It’s cool! This is great. Give me the cd man!” – Mulatu Astatke
Is fánach an áit ina bhfaighfeá gliomach, ambaiste, agus dá mbeifeá ag cuartú thodhchaí na stíle Ethio-jazz, ní shamhlófá go n-aimseofá i Leeds Shasana é.
Ach má tá cruthúnas á lorg ag The Sorcerers Leeds go bhfuilid ar an mbóthar ceart, tá sé le haimsiú sa rud go bhfuil athair baistí féin na stíle Ethio-jazz, Mulatu Astatke, tar éis ceol an ghrúpa a chasadh ar a chlár raidió.
Radharc nua ar oidhreacht an tsnagcheoil Mheiriceánaigh agus Laidinigh, trí lionsa an scála pheinteatónaigh thraidisiúnta Aetóipigh, a bhí sa cheol nua Ethio-jazz, a bhunaigh Mulatu Astatke tar éis dó filleadh go hAddis Ababa na hAetóipe ó SAM ag tús na 70í.
Fuaim ghlic, mhothálach, ina raibh glór searbh an bhanna phráise maolaithe ag Astatke le húirlísí níos boige mar an giotár, an víbreafón agus an t-órgán.
Leanann an fhorbairt stíle ar albam début The Sorcerers.
Tá rogha thuisceanach The Sorcerers de ghléasanna ceoil nach gcloistear de ghnáth sa cheol Ethio-jazz (dordchlairnéid, gaothuirlisí adhmaid) agus sa draíocht ar leith ag baint lena n-asarlaíocht le gnéithe de cheolta eile nach Ethio-jazz iad.
Táimid ag caint ar cheol ó scannáin uafáis Eorpacha na 60í/70í (The Horror), an saghas ionstraimithe a chloisfeá ar thaifeadaí Keith Mansfield agus Alan Hankshaw ó stiúideo KPM na seascaidí (Night Of The Sorcerer) agus séiseachas eachtrúil i dtraidisiún an fhísí dhaill snagcheoil Moondog (The Viking Of 6th Avenue), agus an ceol tiománta an t-am ar fad ag briosc-drumadóireacht iontach Joost Hendrickx.
Gan aon easpa ómóis a bheith i gceist, ní dhéanann The Sorcerers plámás le hoidhreacht Mulatu.
Mar a léiríonn an forshruth dorcha a ritheann trí The Sorcerers ó thús go deireadh, tá an grúpa seo ag feidhmiú de réir a gcompáis cheoil féin.
Gura fada ceanndána iad.