Chuir an beochantóir Sylvain Chomet draíocht ar lucht féachana ar fud an domhain lena shár-scannán Belleville Rendezvous (aka Les Triplettes de Belleville) roinnt blianta ó shin ach tá sé ar ais anois le saothar a sháraíonn fiú an chéad iarracht sin.
Leanann The Illusionist scéal an draíodóra ardáin, Tatischeff (ainmnithe in ómós don scannánóir Francach Jacques Tati, a scríobh an bhunscript), a fhágann slán ag Páras chun aghaidh a thabhairt ar Alba, é ag súil go mbeidh níos mó ratha ar a cheird i hallaí siamsa Dhún Éideann ná mar a bhí ina thír dhúchais féin.
Ar an bhealach casann Tatischeff ar chailín óg as Inse Ghall, Alice, nach labhraíonn ach Gaeilge na hAlban leis agus a chreideann go fíor ina chleasa draíochta.
Agus é mar chineál athar ag a chara nua, déanann an draíodóir gach iarracht airgead sa bhreis a thuilleadh lena mbeatha a thabhairt i dtír, is é sin sula mealltar an Gael óg isteach ag tarraingtí eile na cathrach móire.
Suite ag deireadh na 50í, tá pictiúr draíochta cruthaithe ag Chomet de phríomhchathair na hAlban, é ag úsáid líníochtaí traidisiúnta seachas na teicnící nua 3D atá i mbarr réime i saol na beochana le tamall de bhlianta anuas.
Agus sin díreach an áit a bhfuil bua an scannáin seo.
Caitear go fíneálta le hábhar agus le carachtair araon, íomhánna gleoite curtha os comhair an bhreathnóra ó thús deireadh a fhágann gur deacair an rud é gan bheith tarraingte isteach ag an saothar álainn seo.
Cé go bhfuil brón áirithe le mothú i dtreo an deiridh, tá greann go leor le fáil ann chomh maith, ó choinín bán Tatischeff a chruthaíonn trioblóid dó agus é ar ardán go dtí an comhartha i gcaife a fhógraíonn “Full Scottish Breakfast (battered)”.
Agus ar bharr na háilleachta ar fad tá an sult breise sin a bhainfidh aon Ghael a amharcann ar The Illusionist nuair a chloiseann siad a dteanga féin á labhairt i saothar ardchaighdeáin a mheallfaidh lucht féachana i gcéin agus i gcóngar.
Seoid scannáin.