Seachain an phóit…
leis na céimeanna seiftiúla seo!

Tá sé deacair glacadh le póit tar éis oíche mhór ar an ragairne, nach bhfuil a fhios againn go maith. Tá seifteanna i mbéaloideas na cóisireachta – ‘fuisce roimh bheoir’ nó ‘ná measc deochanna crua’ – ach seo chugaibh roinnt moltaí a bhfuil bunús eolaíochta leo a chuideoidh leat an lámh in uachtar a fháil ar an phóit dhamanta!


1. Ná caith tobac

smoking

Is iomaí duine nach gcaitheann ar bhonn rialta a mbíonn deacrachtaí acu diúltú don toitín beag sóisialta anois agus arís.

Ach is meancóg í mar gur measa fós a bheas an phóit.

Creideann taighdeoirí go n-ardaíonn nicitín leibhéal na cíticiné sa chorp, próitéin a scaoileann an corp léi nuair a ghortaítear an inchinn.

Is é an toradh ná go n-éiríonn an cloigeann athlasta (inflamed) agus go mbeidh tinneas cinn millteanach agat!


2. Fan amach ó dheochanna crua dorcha

bourbon

Dé réir mar a dhéantar alcól a choipeadh (ferment) cruthaítear tocsainí.

Cruthaítear i bhfad níos mó tocsainí in alcól ar dhroch-chaighdeán agus i ndeochanna crua dorcha, mar atá fuisce nó branda.

Dúradh gur measa an phóit i measc 33% de dhaoine le póit tar éis oíche a chaitheamh ag gabháil do dheochanna dorcha i gcomparáid le 3% de dhaoine a d’ól an méid céanna de dheoch geal.


3. Meascthóir le siúcra V Meascthóir gan chalraí

diet

Is féidir le meascthóirí a bhfuil siúcra iontu a bheith ina cuidiú más mian leat fanacht amach ón bhabhla leithreas an maidin dár gcionn.

Fuarthas amach i staidéar, gur ardaíodh áireamh alcóil san fhuil 18%  i measc daoine a d’ól meascthóirí gan siúcra i gcomparáid le daoine a roghnaigh meascthóirí le siúcra.

Mura bhfuil calraí go leor ar fáil is gaiste a rachaidh an t-alcól isteach sa sruth fola, rud a chiallaíonn go mothóidh tú níos ólta níos tapúla.


4. Tar ar Vitimín B

ull

Dé réir mar a shlógann tú siar na deochanna, téann an corp ag lorg níos mó cothaitheach sa sruth fola, chun cuidiú leis an t-ae an t-alcól a mheitibiliú.

Milleann alcól an Vitimín B ar fad sa chorp mar sin ith úll nó ubh a luaithe is a mhúsclaíonn tú nó má tá tú ag lorg piollairí ar bith an lá dár gcionn, is iad na vitimíní is fearr.


5. Seachain deochanna fiosaí!

beer

Más maith leat a bheith céim chun tosaigh ar chloigeann tinn na hiar-chóisireachta, fan amach ó dheochanna súileacha ar fad – sea, ciallaíonn sin roinnt beoracha chomh maith!

Iompraíonn an ghiosáil an t-alcól agus na tocsainí contúirteacha leo suas go huachtar na stéige bige gan bacadh leis an bholg, rud a chiallaíonn go mothóidh tú níos ólta níos gaiste agus gur féidir a bheith ag súil go mbuailfidh póit níos troime thú an lá dár gcionn.


Anois bígí ag tarraingt ar na moltaí breátha seo oíche Aoine sa Sugar Club! HUP!